Załącznik nr 1
do Zarządzenia Dyrektora nr 4/2017
z dnia 1 wrzesnia 2017r.
Regulamin przyjmowania i rozpatrywania
skarg i wniosków
w Szkole Podstawowej w Wiązownicy
Podstawa prawna:
Rozdział I
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków
§ 1.1. Wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:
1) dyrektora szkoły – w każdy wtorek w godzinach od 94º do 11 ºº i czwartek
w godzinach od 1330 do 1600 w gabinecie dyrektora ;
2) wicedyrektora szkoły – w każdą środę w godzinach od 1230 do 15 30
w gabinecie wicedyrektora ;
3) sekretarza szkoły – w każdy wtorek i piątek w godzinach pracy sekretariatu.
2. Skargi mogą być wnoszone:
1) pisemnie;
2) telefonicznie;
3) pocztą elektroniczną;
4) ustnie do protokołu – zał. 1.
1) liczba porządkowa;
2) data złożenia skargi/wniosku;
3) informacja dotycząca tematyki skargi/wniosku;
4) informacja o sposobie załatwienia sprawy.
5) termin załatwienia skargi/wniosku;
6) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku;
7) uwagi.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków
§ 2.1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wniosku dokonuje dyrektor.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg i wniosków
§ 3.1. Pracownik upoważniony do rozpatrywania skarg/wniosków jest zobowiązany przestrzegać następującej kolejności działań:
1) przyjęcie, kwalifikowanie i rejestracja skargi/wniosku;
2) analiza treści skargi/wniosku;
3) określenie i wyszczególnienie zarzutów;
4) w przypadku, gdy z treści skargi/wniosku nie można ustalić jej przedmiotu należy wezwać skarażącego do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania z jednoczesnym pouczeniem, że nieusunięcie brtaków spowoduje pozostawienie skargi/wniosku bez rozpoznania;
5) przeanalizowanie zarzutów w aspekcie prawnym;
6) zaplanowanie trybu działań / czynności postępowania wyjaśniającego, w tym:
a) ustalenie źródeł informacji, trybu i form ich zbierania,
b) ustalenie wykazu dokumentów przewidzianych do kontroli, badania,
c) przygotowanie narzędzi wspomagających wyjaśnienie sprawy, np.: ankiet, listy pytań, kwestionariusza wywiadu, arkusza diagnostycznego, itp.,
7) w przypadku braku możliwości załatwienia skargi/wniosku w określonym terminie przygotować zawiadomienie o przedłużeniu okresu rozpatrywania skargi/wniosku wraz z podaniem przyczyny i planowanego terminy zakończenia;
8) analiza zebranych materiałów w postępowaniu wyjaśniającym, ustalenie stanu faktycznego, odniesienie się do stanu prawnego i zasadności zarzutów;
9) opracowanie projektu odpowiedzi na skargę/ wniosek;
10) sformułowanie wniosków do dlaszej pracy celem poprawy wskazanego obszaru pracy szkoły, w przypadku gdy skarga / wniosek były zasadne.
§ 4.1. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:
1) oryginał skargi/wniosku;
2) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego- zał. 3;
3) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku;
4) odpowiedź do skarżącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem;
5) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
1) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
2) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
3) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
§ 5.1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
1) do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny;
2) do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające;
3) do dwóch miesięcy, gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana.
1) przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu;
2) przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy organem właściwym jest wymiar sprawiedliwości;
3) przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;
4) przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia;
5) zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku;
6) udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
Załączniki:
1) protokół przyjęcia skargi ustnej,
2) wzór rejestru skarg i wniosków
3) notatka służbowa,
4) imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków
Dyrektor
Szkoły Podstawowej w Wiązownicy
załącznik 1
PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI USTNEJ
W dniu………......…………….Pan/Pani………………………….........................………………………………
zam. …………………………………………………........................…………………………......……………..
Tel. ……………………………………………........................…………………………….......………………..
złożył(a) skargę dotyczącą
…………………………...........................………………………………………................................................
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
Do skargi załączono następujące dokumenty:
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
…………………………………………… ....................................................................... ( podpis osoby wnoszącej skargę ) ( podpis pracownika przyjmującego skargę)
załącznik 2
|
REJESTR SKARG I WNIOSKÓW
|
||||||
|
L.p. |
Data złożenia skargi lub wniosku
|
Krótka treść ( czego dotyczy) |
Sposób załatwienia |
Termin załatwienia
|
Osoba odpowiedzialna za załatwienie |
Uwagi |
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
(...)
|
|
|
|
|
|
|
załącznik 3
NOTATKA SŁUŻBOWA
Z postępowania wyjaśniającego przeprowadzoneg przez
.........................................................………………………………………………………………………………
( imię i nazwisko, stanowisko służbowe )
w sprawie skargi nr ……..............................……z dnia…………....……………………………………………
złożonej przez …….............................…………………………………………………………………………….
( imię i nazwisko osoby wnoszącej skargę )
dotyczącej: (wskazać zarzuty )
1.………………………………………………………………………………………………………………………
2.………………………………………………………………………………………………………………………
W trakcie postępowania wyjaśniającego podjęto następujące czynności:
1.………………………………………………………………………………………………………………………
2.………………………………………………………………………………………………………………………
3.………………………………………………………………………………………………………………………
Na podstawie przeprowadzonych czynności ustalono:
( podać stan faktyczny i odniesienia do stanu prawnego z podstawą prawną )
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
W czasie badania sprawy poczyniono następujące spostrzeżenia:
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
Wobec powyższego należy:
…………………………………………………………………………………………………................................
....................…………………………………
( podpis, stanowisko służbowe )
załącznik 4
|
Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków
|
|
|
Lp. |
Imię nazwisko i stanowisko służbowe |
|
1. 2. 3. |
Agnieszka Kukułka – dyrektor szkoły Elżbieta Cieliczka – wicedyrektor Teresa Adamiec – sekretarz szkoły
|
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa im. Księdza Stanisława Sudoła w Wiązownic